Andreas Hertzman – Ny säljkoordinator

Publicerat den:

Den här veckan vill vi lyfta vår nya säljkoordinator Andreas Hertzman som tackade nej till banksektorn för att testa Aros Kapital efter sin examen på IHM Business School i Göteborg.

– Allt blev så mycket bättre än vad jag förutspådde, och man kände verkligen av den omtalade ”Arosfären” så fort man klev in på jobbet första arbetsdagen,
berättar Andreas Hertzman.

Genom sitt intresse för att träffa nya människor och lära känna deras personlighet växte en vilja om att nischa sig mot säljbranschen. Andreas hoppade därför på studierna direkt efter gymnasietiden, valet föll på linjen ”Internationell Säljare B2B” på IHM Business School med inkluderande kurser så som komplex försäljning, marknadsföring, affärsmannaskap m.m.

”Mitt val att gå mot säljbranschen blev ett naturligt steg då jag har möjlighet att interagera med människor i min arbetsroll och inte ”bara” bli sittande vid en dator. Arbetet blir enligt mig mer intressant och givande när man jobbar tätt intill eller mot andra människor”, förklarar Andreas.

Andreas var fast beslutsam om att snabbt skaffa sig ett jobb för att komma ut i yrkeslivet efter sina studier och fick möjlighet att testa på arbeten inom banksektorn men nobbade dem framför jobbet som säljkoordinator på Aros.

Hur kommer det sig Andreas?

”Aros är ett expansivt kreditmarknadsbolag vilket i sig är attraktivt. Men det som fick mig att välja just Aros är att jag upplevde att det fanns möjlighet att påverka. Storbolagen är ofta ”fast i sina-system” och är trångsynta. Aros erbjuder en mer kreativ arbetsmiljö där man blir erbjuden att ta ansvar. På Aros är de anställda och ledningen extremt drivna och mitt intryck är att alla tycker det är roligt att gå till jobbet, Aros ger verkligen de anställda chansen att utvecklas. Man väljer själv hur långt man vill nå kan man säga”, menar Andreas.

Idag arbetar Andreas primärt med att trimma hela Aros säljorganisation och beskriver även sina arbetsuppgifter som mycket varierande. Uppgifterna kan vara allt upprätthålla kundrelationer, ta fram och analysera statistik som berör säljorganisationen, nätverka samt representera Aros på olika event m.m.

”Det jag har som mål är att i framtiden ha en tjänst där jag kommer ha möjligheten att leda andra mot att nå sina mål. Ledarskapsrollen inom sälj har många av de element jag uppskattar och drivs av. Att få möjlighet att pusha andra och se hur de utvecklas hade varit väldigt givande och roligt att få jobba med”, förklarar Andreas.

Som nyanställd på Aros är det viktigt att man känner sig välkommen och får med sig vår kultur redan från start genom en obligatorisk introduktion där vi gemensamt går igenom våra värderingar, policys och mål. De nyanställda får chansen att lära känna Aros på djupet och ställa frågor.

Avslutningsvis vill hela Aros teamet tacka Andreas för hans insats hittills och ser fram emot hans egen utveckling på bolaget såväl som vår säljorganisation.